söndag 15 september 2013

Jobb, jobb, jobb...

Nu har det varit mycket jobb ett tag. I  veckan har jag varit på utbildning i Flen. Det var en intressant och givande utbildning även om jag var extremt trött när jag kom hem. Moneypenny blev uppläxad i hagen, bl.a. biten över ryggen så idag fick jag promenera med henne och Lycka fick följa med på promenaden. Hundarna trivs alldeles utmärkt med livet som stallhundar.

Idag har vi även varit på lydnadskurs. Vi arbetade med fjärren, hopp-apport samt metallen. Nova jobbade på jättefint och efter träningen fick Lycka ett lydnadspass. Sedan lyckades bilen gå i lås med nycklarna och hundarna inne i bilen och själv stod jag utanför. Var måttligt road, men som tur var så kom Fredde till undsättning. Tack snälla för hjälpen!

Nu väntar några timmars jobb och lite träning med Real i köket för ute har det hunnit bli mörkt. Vart tog de sena ljusa träningskvällarna vägen;)

Här kommer lite fina bilder på den underbare Real sonen Fox från vårt besök i augusti. En underbart snäll och glad kille som busade glatt i timmar med syster Lycka och Vilja. Fler bilder på de fina Real barnen kommer i veckan!