torsdag 15 augusti 2013

Lite av varje...

Nu har jag börjat jobba igen och efter några dagars arbete så känns semestern väldigt långt borta. Det är dock kul att vara tillbaka igen. Jag längtar efter att mina små elever ska börja efter sommarlovet. Jag tar emot en ny klass med ettor. Annars blir det fortsatt arbete med min magister uppsats efter lite sommarvila och även en processledarutbildning som jag fått möjlighet att gå genom jobbet. Det blir dessutom några dagars utbildning i Pilen. Så jag har en väldigt rolig höst framöver.

Mindre roligt är Lyckas svar på höftröntgen. Jag var och röntgade och veterinären som har många års erfarenhet bakom sig och är erkänt duktig tyckte att allt såg jättefint ut och att det inte var något att ligga sömnlös för. Så när resultatet kom så blev jag helt chockad och så ledsen. Hon har C på ena höften. Detta kommer inte påverka henne i livet men det påverkar ju aveln. Jag har pratat med veterinären för att få ett utlåtande och väntar även på svar från SKK så får vi se framöver hur det blir. Det känns ju oerhört märkligt att ett utlåtande från en person  är jättefint och ett annat inte.

Hundarna har fått några dagars vila i veckan efter en intensiv träningsperiod. Men nu är vilan slut. Real tränar inför start i avancerad klass i rallylydnad framöver och Nova ska tävla i TJP framöver. Längre fram i höst blir det även lydnadsstarter för tjejerna. Vi fortsätter även med viltspåret för att starta i anlagsklass i höst med Nova och Lycka. Real är ju redan champion så han tränar för att hålla sig alert inför kommande eftersök, det är ju snart jaktperiod igen.

Sedan har vi min längtan efter häst. Jag har haft häst sedan jag var 9 år och nu har jag varit utan i 2.5 år. Det är en plåga. Jag längtar så efter häst igen. Är ute på hästnet och kollar annonser hela dygnet känns det som. Jag vill hitta en häst mellan 3-10 år för träning och lite tävling i hoppning och dressyr. Någon som vet en trevlig, frisk och framåt häst som är till salu? Har en häst som jag varit och tittat på som jag ska kolla upp mer.

Min fina häst Diana blev nästan 30 år Jag saknar dig så!


Avslutningsvis så kan jag också konstatera att den magsmärta jag haft i sommar som jag trodde var magkatarr inte alls var det utan jag har blivit laktosintolerant. Det är ju ingen större katastrof och vilken lättnad att ha en glad mage igen! Men tårtan som kollegorna smaskade på när vi började jobba såg ju väldigt god ut;) Måste lära mig att ha med mig lite som jag kan äta och framöver kan jag testa lite var gränsen för mig går.