fredag 16 augusti 2013

Nova och kråkan

Nova och kråkan
Idag smet jag ut i trädgården för lite träning. Vågade mig inte ner i skogen eftersom pürschjakten börjar idag. Vi körde lite plocka upp och lämna av övningar med kråkan och Nova löste det mesta fint. Hon kan ibland slarva lite med avlämningarna när det kommer till fågel. Jag är noga med att klappa om henne och berömma henne med fågeln kvar i munnen, låta avlämningen ta tid. Det är ju att hon kommer in och håller fågeln som ska belönas inte att hon släpper den snabbt! Om några veckor är det dags för tollinjaktprov igen. Det ska bli jättekul!

Vi körde sedan lite lydnad. Det blev några skick till rutan som gick suveränt och hopp sitt hopp som det slarvades lite med i början.

När det sedan var dags att köra Real och Lycka så var maten klar med både förrätt och huvudrätt. Därmed var dagens träningspass över och de andra två får helt enkelt tränas i morgon för efter maten väntar en spelkväll med familjen och sedan kommer jag väl somna i soffan vid 20.00:). Är riktigt trött efter min första arbetsvecka!