tisdag 21 maj 2013

Med sporrar på mossen

Idag har jag varit och ridit ett ordentligt pass dressyr.  Jag tog med Real, Nova och Lycka till stallet och på vägen hem blev det ett jaktpass på mossen.  Det måste varit en udda syn för förbi passerande när det står en kvinna med ridkläder och sporrar rotandes runt i mossan.:-D Jag började med flickorna.  Jag placerade ut fyra dummies och sedan sköt jag ut två. Det var tuff och bra terräng för hundarna. Hundarna fick vänta med söket och istället tränade vi jaktfot och stadga för att avsluta med inkallning genom sökområdet. Som avslutning fick de plocka in två dummies var. Nova fick verkligen kämpa för den sista.

Sedan blev det Reals tur. Han fick börja med jaktfot och sedan plocka in en dummie i söket. Han bara blåste ut och plockade in den som låg längst ut, ca 70 meter. Riktigt snyggt. Sedan blev det stadga och jag plockade in resten själv. Ut på mossen igen. Det kommer nog ta några dagar för jodpursen att torka:-D Vi avslutade med ett skott och jaktfot till bilen. Nu blir det att koja om en stund. I morgon är det friluftsdag på jobbet!

En gammal bild på Lycka och Nova.