söndag 12 januari 2014

Tre saker i fokus

Den här tiden på året sitter jag alltid med tre saker som får mig att gå igång. Det ena är det nya årets tävlingskalender. Det finns så mycket roliga tävlingar att starta på. Tur att jag har tre tävlingshundar så att jag får starta riktigt mycket;) Jag är nöjd med förra årets tävlingssäsong. Hundarna gjorde fina starter i wt. Lycka blev uppflyttad till klass 2 i lydnad. Nova fick ett andra pris i tollingprov och Real blev uppflyttad till fortsättningsklas i rally och har två godkända rundor i den klassen. Målen för det här året blir att starta Lycka i tollingprov, wt, anlagsklass, anlagsklass viltspår samt klass 2. Nova får fortsätta med tollingprov, wt samt lydnadsklass 2. Real vill jag ha uppflyttad till mästarklassen i rallylydnad. Sedan blir det förstås lite utställningar. Vår lilla Vilja har ju debuterat i ringen så hon ska ställas och Real får ju snart starta i veteranklassen. Lycka får vänta lite och Nova får vi vänta in efter valpkullen hos Hjärterdams kennel. Lovisa längtar efter att få fortsätta ställa i barn med hund!

Real på utställning.

Lovisa debuterade i utställningsringen med Nova.

Nova gick till pris i nybörjarklassen, tollingprov.

Linda och Nova på lydnadsplanen.


Den andra saken som fångar mitt intresse just nu är att planera sommarens trädgårdsprojekt. Jag älskar att sitta med frökalendern och planera för sommarens odlingar. Jag skulle så gärna vilja ha ett växthus. Snälla, snälla Tomten. Om jag säger till redan nu och är riktigt snäll...:)

Det tredje är årets semester. Är gärna spontan men några resor vill jag ha inbokade så att man kan längta riktigt mycket. Vi brukar alltid åka till Gotland. Det går tyvärr inte i år så vi fick tänka lite nytt. Det blir istället en vecka på grannön där vi hittat ett barn och hundvänligt ställe med härliga bad, lekplats precis jämte med hoppborg, hundbad, träningsplaner och resten av Ölands fantastiska utbud förstås. 

Vi längtar efter sommarbad!

Annars har här varit en riktigt lugn och skön helg där vi har varit ute mycket och träffat många av våra fina vänner. Hundarna har fått ordentligt med träning. I går körde vi lydnad och jakt i mycket trevligt sällskap och idag har Real och Lycka fått ett ordentligt jaktpass där vi körde långa linjetag samt ett ordentligt sök. Far och dotter arbetade växelvis och riktigt, riktigt snyggt. Lovisa tränade Vilja förstås. Hon fick börja med lite apporteringsövningar och så körde de lite på lydnadsplanen. Det var en trött och nöjd liten amris på kvällen.

Lovisa och Vilja 8 mån.


Nu väntar sängen så att jag är utvilad inför den nya veckan. Första veckan på nya tjänsten var toppen. Riktigt roligt och inspirerande, men jag var rejält trött när fredagen kom:)