onsdag 28 augusti 2013

Tollartidningen

Lovisa och Nova

Igår fick vi till min stora glädje vår rastidning i brevlådan. Man blir alltid lika glad och inspirerad av denna fina tidning! Extra roligt var att vår fina lilla Lovisa och Nova var med på bild från barn med hund.

Sedan sist har jag också varit och tävlat Real i avancerad klass i Rallylydnad. Lovisa och Agnes var med och hejade på. Precis innan jag skulle in så sa Agnes "mamma jag måste baasa". Kände mig lite splittrad. Splittrad var även Real. Vet inte om det var skotten i bakgrunden som gjorde att han trodde att vi körde något annat än rally för han var helt vilsen, flamsig  och verkade inte komma ihåg ett enda moment. Det var första officiella tävlingen som han inte fick uppflyttningspoäng på. Han blev diskad efter att han i ett jättesprång för att göra ett sidbyte hoppade med ena tassen utanför banan. Ja, ja, det är bara att bryta ihop och komma igen;D

Sedan händer det grejer på hästfronten. Jag har hittat min drömhäst och hoppas så mycket att allt går vägen så att jag kan bli häst tjej på "riktigt" igen och inte bara vara ett "ridskolebarn" som Lovisa kallar mig när jag åker till ridskolan varje vecka. Jag har försökt att vara utan häst i 2.5 år och jag kan bara konstatera att jag inte är färdig med hästlivet ännu. Håll tummarna att allt går vägen nu! Tjejerna är överlyckliga. Speciellt Agnes som "så gärna vill ha en egen häst". Den ska vara arg, vild och snabb tycker Agnes:)

Ikväll väntar ett jaktpass med fågel och lite lydnadsträning efter att tjejerna har somnat. Ska klämma in ett löparpass också med hundarna. Roligare än en "vanlig" kvällspromenad. Tänkte mig ett offroadpass så vi alla får jobba ordentligt:)