söndag 7 juli 2013

Underbara hunddagar!

Dagarna flyter på med underbara stunder med barnen och massor av hundträning. Vi tränar på med lydnaden. Igår hängde vi med som hejarklack när flera boråsare var i Varberg och tävlade. Vilka fina prestationer! Grattis allihopa, oerhört inspirerande att se! Jag passade även på att träna Lycka och Nova i träningsmiljö. De var helt oberörda och fullt fokuserade på träning trots en hel kväll som publik i solen. Jag fick även njuta av en god hamburgare och en klall öl, det har sina fördelar att vara publik;)

Lycka och Nova

Min Lycka, på många vis;)


Idag hade vi ett mycket trevligt pass med Fredde och Agneta. Både Lycka och Nova arbetade på fint. Fick bra rutan tips av Agneta till den fortsatta träningen. När jag kom hem tränade jag några minuter med fågel. Både Nova och Lycka hämtade anden fint. Lilla Vilja var med och tränade också.

Träningsgänget och fina släkten. Maiden, Strimma, Gozo; Lycka och Nova


Lilla Vilja är nu invisslad och inklickad av Lovisa. Hon fick en klicker av vännen Mia och sov med den i handen hela natten innan hon äntligen fick sätta igång med klickerträningen.

Klickerträning pågår


Idag har jag även varit ute på en härlig morgonritt med min sommar vän Schazar. Jag saknar verkligen tiden med egen häst. Vi får se framöver när jag sparat ihop till en;)