fredag 10 maj 2013

Wildbird Vessla Vilding & Wildbird Ture Tokstolle

Idag blir det lite bilder på två fina Real barn från kull 3. De har båda debuterat i agility 1,5 år gamla. Jag är så imponerad av dessa ekipage! Ellinor och Susanne är så duktiga!

Susanne & Vessla
Ellinor & Wille

Vessla
Vessla & Wille

Igår var vi uppe på klubben och tränade. Lycka körde jakt, Nova tränade med Lovisa (hon körde hela passet själv gullungen) och Real körde rally. Sedan kunde jag inte låta bli att köra en agilitykombination med Real. Han bara flög fram. Följsam, snabb och följde handlingen kanon. Tog slalom och kontaktfält perfekt! Jag saknar agilityn så mycket. Men står fast vid mitt beslut att köra det som lätt går att träna hemma runt knuten. Men så svårt det är när man vet att man har en så duktig hund. Men allt har sin tid. Just nu med två små barn så vill jag inte lägga flera kvällar i veckan på klubben och vara borta långa tävlingshelger från familjen. 

Idag har jag kört ett jaktpass med flickorna. Jag körde utsignalen genom att lägga ut ett område med dummies. Sedan satte jag hundarna en bit bort. Gick ytterligare en sträcka och skickade hundarna på ut. Jag gick även ut själv och hämtade två dummies som stadga träning. Jag avslutade med att skjuta ett skott och sedan gå hem. Detta föra att skott inte alltid ska innebära hämta något, vilket lätt bygger upp en förväntan. I morgon blir det ett rejält rallypass för Real. Jag har även haft Fredde (Hjärterdams kennel) här och vi har fixat lite med hans hemsida. Valpsidan är uppdaterad med nyheten att vår underbara Nova (som är fodertik hos Fredde) ska paras på nästa löp som blir i höst!