söndag 17 juni 2012

Semester!

I fredags hade vi en mycket trevlig personalfest. Jag hemma efter 03.00 och det hör inte till vanligheterna med så sena festnätter det kan jag lova. Men kul var det! Nu så har jag gått på semester. Jag har världens bästa jobb, men det är alltid skönt med semester:) Några semesteraktiviteter med och utan husvagn är inplanerade, men framförallt ska vi bara njuta av lugna, lata dagar tillsammans.

Sedan fick vi fin besök igår. Mitt söta lilla syskonbarn Nelly var här och sov över. Agnes och Lovisa var överlyckliga och de pysslade om Nelly ordentligt.

Idag har vi tränat hundarna. Agnes (2 år) sa att hon ville träna Lycka och att Lovisa skulle träna Nova. Pappa Charma och mamma Real. Gamle Derby skulle få ligga och sova. Det är tur att vi har så många hundar;) Real fick börja med lydnad i trädgården. Vi fokuserade mest på rutan och fjärren. Nova tränade på olika delar av klass 1 momenten. Jag har bestämt mig för en sommar/höst start i lydnaden så nu gäller det att hårdträna för vi är inte tävlingsklara ännu. Lycka fick kontakt- och lekövningar. Hon fick träna på att söka fotposition, stadga och inkallning.

Jag har stannat...

Nu kommer belöningen...

Tjoho!

Titta vad jag hittade i trädgården! Metallapporten!

Den får du matte!