torsdag 7 juli 2011

Torsdagsträning


Fritt följ



Lite paus...


"Okej matte, vad gör vi nu?"


Stå

Bobbo med sin underbare schäfer Paxo.

Igår bestämde vi lite snabbt att vi skulle köra igång en gemensam torsdagsträning under sommaren. Några timmar senare körde vi första träffen, så vi blev en liten men tapper skara som tränade:) Jag körde lydnad med Real och var ensam på planen först. Maria & Sven var ute i skogen och körde jaktträning. När jag hade tränat en stund fick jag sällskap på agilityplanen och jag passade på att köra en platsliggning med rejäl störning precis jämte planen. Det gick riktigt bra och jag höll mig nära och belönade med hög frekvens. Sedan jobbade vi med frittfölj och framförallt halter och högersvängar. Avslutningsvis blev det hopp över hinder och ställande. Det är väldigt glädjande att se att vi inte har tappat så mycket. Trodde vi skulle vara mycket mer ringrostiga, men det här ska vi nog få ordning på ganska snabbt! Eftersom det var jag som hade med mig kameran blir det bara lite foton från lydnadsplanen.

Annars har dagen spenderats med tjejerna Bittera. Jag och Lovisa åkte iväg själva tillsammans med lilla Nova och det blev full fart på lekplatsen med bästa kompisen Cissi med lilla syster Jossan. Jag och Alexandra fick också varsitt träningspass av allt klättrande och Nova och den underbara lilla terrierdamen Ebba låg och sov i skuggan.

Väl hemma klippte jag baksidan av huset. Jag har så mycket drömmar om vad jag vill göra där. Några har vi inte råd med just nu och andra kan vi faktiskt förverkliga redan i sommar. Som avslutning på kvällen och mina egna trädgårdsdrömmar så blev det en kväll i favoritfåtöljen med en kopp te och Sommar med Ernst. Jag tillhör den halvan av Sverige som älskar det programmet. Hur knäppt det än låter (jo, det förstår jag när jag skriver det...) så är Ernst lite av sommar för mig tillsammans med sill, jordgubbar, iskalla bad och allt det där!

// Linda