onsdag 25 maj 2011

Fysträning


Trindys Real To Me, "Vappu" och Trindys Real Glamour Girl, "Fiasco". Nu är de 3.5 månad. Tänk vad tiden går fort!

Idag började jag morgonen i löparspåret tillsammans med Real och Charma. Det blev lite fysträning för oss alla tre, eller kanske mest för mig.;) Jag måste slå ett slag för morgonträning. Det är alltid underbart ute och känslan när man är klar är underbar! Det behöver inte vara ett långt pass. Idag blev det bara ett pass på 20 min, antingen kan man jogga lugnt (eller gå raskt) men vill man få in lite extra effektiv träning så lägg in lite intervaller eller varför inte lite styrkeövningar med kroppen och naturen som redskap. Om man vill gå ner i vikt är det också bra att utnyttja morgonens låga insulinnivåer för att få extra fart på förbränningen och stimulera ämnesomsättningen.

Jag hade önskat att jag hann klämma in ett agilitypass idag, men det går bara inte att få ihop. Ikväll är det dags för Uppfödarutbildning igen. Fast jag kanske kan köra lite teknik i trädgården om jag inte kommer hem för sent... I morgon däremot blir det ett hårt agilitypass, och i helgen är det dags för tävling.

Jag har även fått lite nya bilder på två av Reals underbara små barn från Trindys kennel i Finland. Jag älskar att få mail på barnen, det är så mysigt! Här finns fler bilder på Real barnen. Kull 1 och kull 2.

Jag har även något annat att berätta som jag är så glad och förväntansfull över, men den karamellen suger jag på ett tag till:)

// Linda