söndag 2 augusti 2015

Tollarspecialen 2015

Nu är det sista dagen på Tollarspecialen och vi ska gå ner till utställningen och mingla lite innan hemresan.

Det har varit en trevlig resa och som vanligt jätteroligt att träffa alla tollarvänner med duktiga hundar. Jag har sett så många fina starter av olika slag. Grattis allihopa! Ett extra grattis till Real och Novas fina och duktiga barn och barnbarn. Vilka fantastiska prestationer. Ni är bäst!

Mina egna blev inget vidare i år. Men är nöjd med  mycket ändå och uppladdningen har inte varit den bästa med tanke på olyckan och nackskadan men framförallt var det mycket otur och marginalerna på fel sida och så är det ibland.

Nova startade wt och där skänkte jag bort 20 p när jag felaktigt skickade henne. Hoppades på några poäng men det blev en nolla. Stationen löste hon perfekt. Annars löste hon allt även om jag tyckte att hon var lite svajig i början. Sista vattenstationen löste hon kanon och fick massor av beröm av domaren. Den kunde hon inte gjort bättre. Så det blev bara 65 p med den nollade stationen och det kändes tråkigt att jag slarvade bort det så. Skäms på matte...

Lycka startade tollingprov och debuterade i Nybörjarklass. Jag och Lovisa började dagen som funktionärer i elitrutan och när vi blev avlösta blev det start direkt. Men Lycka kändes jättefin och när vi startade gick ansmygningen och tollingen perfekt. Hon var så fin och följsam. Kändes helt kanon. Riktigt snyggt. Första markeringen gick och hon var fokuserad och hämtade fågeln. Men på vägen tillbaka gick hon upp närmaste vägen och knatade tillbaka. Det gick bra nästan hela vägen. Vid skytten vek hon av upp i skogen och lämnade fågeln. Det var som om hon tappade bort sig bland alla människor i skogen. Den anden förstod hon inte att hon skulle hämta istället sprang hon till kastaren och satte sig och tittade på anden han höll i handen😂 ja, ja så kan det gå. Någon fortsättning i provet fick jag inte. Jag får vara nöjd med hennes första del och starta igen bara.

Nu ska vi ner till utställningen och mingla runt och heja på Real och Novas barn och barnbarn.  För oss blir det ingen utställning i år. Sedan blir det hemresa och detta är sista semesterdagen.  I morgon är det dags för jobb och det känns riktigt roligt att komma igång igen!