lördag 16 november 2013

En intensiv period

Nu var det längesedan det uppdaterades här, bedrövligt! Det har helt enkelt inte funnits tid att spendera vid datorn på kvällarna. Det har varit en intensiv jobb period med alla utvecklingssamtal. Jag har även hunnit bli intervjuad för Pedagog Borås. Det var roligt att få vara med där! http://www.boras.se/kategorisidor/barnochutbildning/barnochutbildning/pedagogboras/pedagogboras/bedomningforlarande/innanvarvilarareduktigapaattarbetamedmalenmennubeharskarelevernadem.4.1e4a6ab141e08e791c80002677.html

På träningsfronten har det varit lite löppass för mig och mycket uteritter med Moneypenny där hundarna fått turas om att vara med. Det har även blivit dressyrridning varje vecka samt några pass med hoppning. Igår körde vi vårt första rejäla pass med flera hinder i rad. Hon var härligt "valpig", men jobbade väldigt bra! Idag började vi dagen med en härlig uteritt med Catarina och Maria i stallet. Lycka fick också springa med. Sedan har resten av dagen gått i ett lugnt tempo med mycket slappande. Som brukligt efter en intensiv period så har jag åkt på en höstförkylning med svullna ögon och ont i halsen. Natten spenderades under dubbla täcken. Jag hoppas att jag kan sova bort förkylningen under helgen för det väntar en spännande vecka med ett viktigt möte och jag ska även bli intervjuad hela tre gånger nästa vecka; om att vara samtalsledare, grundläggande läsinlärning samt om auskultationer.

Lycka har även fått några lydnadspass, tur att man har köket att träna i när stormarna river i huset. Idag har Lovisa tränat apportering, utställningsträning och kontaktövningar med Vilja. Både Robin och Vilja har även blivit badade och trimmade av Lovisa. Real har fått en liten viloperiod från träning och istället fått njuta av konditionspass. Nova hoppas vi är dräktig. Hon ägs ju tillsammans av mig och Fredde på Hjärterdams kennel (vi har henne på foder). Fredde tar de två första kullarna på Nova och vi på Segerlyckans tar den tredje. Så runt nyår så kan vi förhoppningsvis skåla in Novas första kull.


Vilja 7 mån

Söt som socker

Pälsvård på Robin. Tur att Lovisa älskar att hålla på med pälsvård. Själv tycker jag att tollarnas pälsvård räcker gott:)

Lovisa och Vilja