onsdag 9 oktober 2013

Årlig förälskelse

Hösten är definitivt min årstid. När naturen brinner av alla vackra höstfärger känner jag en oerhörd livsglädje. Jag bara fyller på med energi. Det är en årlig förälskelse. Om jag bara fick välja en årstid att leva i hade det blivit hösten. Annars uppskattar jag verkligen växlingarna mellan alla våra årstider.
 
Häromdagen var jag och Nova ute med Mia och Flinga på viltspår. Båda flickorna skött sig utmärkt. Nova fick ett spår på ca 600 meter med flera vinklar, bloduppehåll, varierande och väldigt tuff terräng. Hon har ett underbart spårtempo!

 
Mia och Flinga

Här var det geggigt...


Idag åkte jag förbi biblioteket och lånade böcker till en kurs jag läser. Puh... mer omfattande än jag hade tänkt mig, men väldigt intressant.

Eftermiddagen spenderades i trädgården. Vi höstfixade och tränade hundarna. Lycka löper så det blev Nova som fick ett träningspass. Det gick ok, varken mer eller mindre. Jag tror att hon snart kommer börja löpa. Då blir hon alltid lite speciell att träna. Lovisa tränade Vilja. När jag frågade vad dom tränade så sa hon "jag tränar fot". Underbara gullunge! Varje gång Vilja kom upp på vänstersidan så fick hon en godis av Lovisa så snart har hon nog ett fint fotgående lilla Vilja.

Lovisa och Vilja tränar. Mitt val av träningskläder har inte påverkat Lovisa. När jag drar på mig jaktbyxorna så väljer Lovisa helst en fin prinsessklänning:)
På kvällen blev det en uteritt innan det blev mörkt. Det är så otroligt vackert ute nu och vi njöt av en skön ridtur med mycket trav och trevligt sällskap!