onsdag 21 augusti 2013

Premiär x2

Idag så har det varit en dubbel premiär.
Först så invigdes årets duvjakt för mig och Charma. Världens bästa granne påbörjade tröskningen igår och duvorna var inte sena med att dyka upp så idag fick det bli en tidig hemgång från jobbet så vi hann med en liten stund jakt.
Idag var det bara jag och Charma som var ute så jag stassade upp mig i min nya "pyjamas" som Linda kallade det, dvs mitt nya camo set och så var det bara att traska ut på åkern.
Charma la sig helt avkopplad bakom mig och väntade på att jag skött mitt jobb så hon kunde få sköta sitt. Självklart var det så att när jag kom till åkern så lyfte 60- 70 duvor och försvann. Men det fanns några kvar och efter lite väntan så dök chansen upp. När jag fällt duvorna så kallade jag på Charma som gjorde snabba snygga upptag och inlämningar. Det är så läckert att se henne i action på "riktigt". Lika lugn och tyst som alltid, fullt avkopplad när det inte gäller och sen fullt tryck när det är dags för arbete.
Det för mig till premiär nummer 2 , mitt nya hagelgevär. Jag har äntligen hittat och fått hem min första hagelbock. Har varit lite letande då jag är vänsterskytt och ganska lång men till slut så dök det upp ett bra begagnat vapen på Torsbo som jag slog till på. Nu är det bara att hoppas att man får tillfälle att följa med på lite jakter under hösten. Duvjakt hoppas jag kunna köra några gånger till men sen hade det  varit spännande om jag kunde få möjlighet att följa med på rådjursjakt också. :)
Bild på Charma från förra årets jakt.

//Sven