lördag 27 april 2013

Kvalificerande resultat i avancerad klass

Idag har vi debuterat i avancerad klass i rallylydnad. Vi åkte till Falkenberg med syftet attträningstävla. Vi har inte alla momenten riktigt än och i höger fot är han lite slarvig med positionerna fortfarande. Jag var lite besviken efter vår runda. Jag tyckte inte han var så fokuserad som han brukar. Men efter en kik på poängen kunde jag konstatera att Real stått för missar på 3 p och matte slarvade bort 14 p... fem var att jag kommenderade ner honom barsk på läggande under gång. Men det är så jag tränat in det i lydnaden. Mörkare röst på ligg och ljusare på stå. Sedan hade vi inte tränat honören. Idag var det sitt på höger sida. Real trodde det var vilo dags och försökte lägga sig ner så det blev minus 10 p. Så dagens poäng var inget vidare men uppflyttningspoäng blev det med helhetsbetyget "Jättetrevligt! Glad hund!" Vilken fantastisk kille jag har!♥

När vi kom hem tog Lovisa över och tränade ett långt pass lydnad i trädgården:-)
Lovisa och Real tränar fot