söndag 10 mars 2013

Rosiga kinder

Nu är det söndag kväll igen. Veckorna rasslar förbi i en rasande fart. Vi har haft en lugn och skön helg med massor av ute aktiviteter. Lördagen spenderade jag tillsammans med Lovisa i Mulleskogen. Jag har förmånen att vara mulleledare för ett underbart gäng med barn. På eftermiddagen åkte jag till gymmet och tränade styrketräning. Kvällen spenderades med fina vänner. 

Idag har vi varit ute hela förmiddagen. Det var isande kallt i vinden, precis som igår, så det var med rosiga kinder jag bäddade ner mig i soffan tillsammans med tjejerna när vi kom hem. Vi hade en träningsträff här i Bredared och det var tur att vi hade en varm brasa och ett vindskjul att värma oss i. Det blev ett jaktpass med goda vänner och vi började med ett skott i passivitet. Sedan hämtade Lycka in tre dummies i söket. Efter en matpaus med korvgrillning så avslutade vi med markeringar med fågel. Lycka fick fyra markeringar och hon plockade upp alla fåglarna, de flesta bra, men avlämningarna får vi jobba vidare på. Vi tränade även på jaktfot och stoppsignalen. Lycka kan stoppsignalen väldigt fint för det mesta. Sven tränade Charma och Real och Nova fick fysträning idag. Nova löper och Real har ett ordentligt pass som väntar i morgon.

Min underbara lilla Lycka, 18 mån.

Lycka på väg in med and.


Ibland är livet precis så här gott:)

Charmas syster Smilla

Lovisa, Agnes och Lycka är ute och spårar vilt. Resultatet blev spillning från älg, hare och massvis av frusna spår. Det var tre nöjda tjejer som stolt visade sina fynd!

På eftermiddagen åkte jag till gyftermiddagen åkte jag till gymmet och körde två pass. Alla hundarna fick hänga med husse ut på ett fyspass. Så barn, hundar och föräldrar är välrastade efter den här helgen. Jag älskar helger där man får massor av frisk luft och motion, då känner man sig väl rustad inför en ny arbetsvecka.