söndag 30 december 2012

Nya mål för 2013

Julen är förbi och snart 2012. Jag hoppas att ni alla haft en fin jul med nära och kära. Vi tackar för alla fina julkort och hälsningar vi fått! Vi har haft väldigt fina dagar och vi avslutar året med goda vänner i morgon.
Vår gamle vän Derby, snart 12 år, väntar på sina klappar.
En tidig morgon i köket. Lovisa har satt på sig sin "utställningsdress" och tränar stå med Nova. 
Idag har jag suttit och studerat. Det är snart dags för den sista handledningen innan examinationen och jag siktar mot att ha det mesta klart då för att få ut så mycket som möjligt av handledningen. Det hade varit skönt att bara vara ledig nu, men det kommer tid för det längre fram. Det är ett roligt arbete och jag gillar ju att ha att göra;)

Ett besök på Universeum. Jag och Lovisa hade verkligen sett framemot att få träffa ormarna. Så vi såg till att vara först på plats när det var dags att få klappa ormarna. 

Vi har haft ett trevligt besök av Svens föräldrar. Vi har två lyckliga och trötta tjejer efter alla upplevelser. Nu på kvällen har jag varit och tränat. Det blev två tuffa pass på gymet för mig. Tänkte köra hundarna lite i köket också innan det blir till att slänga sig i soffan. Jag har suttit och planerat tävlingarna för 2013. Wee, vad många roliga tävlingar det är. Nu väntar jag bara på att tollingproven ska komma ut. Blev nästan sugen på att bli klar med magistern i maj istället för i augusti som jag hade tänkt från början. Vi får väl se helt enkelt. En ledig sommar känns ju också lockande efter att ha slitit hela den här ledigheten.

MÅL 2013
Real - utställning och rallylydnad (uppflytt ur fortsättningsklass och ta kvalificerande resultat i avancerad klass)

Nova - utställning, lydnad, viltspår & tollingprov (starta och bli uppflyttad ur klass 2, bli godkänd i anlagsklass viltspår och starta i ett tollingprov)

Lycka - utställning, lydnad, viltspår & tollingprov (debutera i lydnadsklass 1 och bli uppflyttad, bli godkänd i anlagsklass viltspår och starta i ett tollingprov)

Real har haft ett intensivt 2012 så 2013 får framförallt bli tjejernas tävlingsår. Men Real har en lång radda tävlingar han också så han kommer nog inte deppa ihop;)