fredag 29 mars 2019

Hundhimlen har fått en änglahund Real 190204

Hundhimlen har fått en ängel, min älskade finaste Real har somnat in. Han betydde så otroligt mycket för mig. Här hemma gick han under smeknamnet Prinsen. Han hade den största plats i mitt hjärta och jag brukade alltid säga att jag inte skulle klara att förlora honom och nu är dagen här då våra vägar har delats. Men jag fick ha min finaste vän i nästan 13 år och det var den bästa gåva. Han levde livet varje minut. Alltid full fart, med bus, vänlighet och glädje. Aldrig sjuk eller skadad utan levde livet i 180. Vi brukade säga att han aldrig förstod att han blivit gammal och lika snabbt tog det stopp och han fick dö med flaggan i topp. Han var en fantastisk tävling- och träningskompis. Två championat; utställning och viltspår, tävlat lydnad, agility och rallylydnad, wt, gått eftersök och spårat upp skadeskjutet vilt. Det fanns aldrig något stopp han var alltid lika glad i jobb.Han kunde arbeta hur länge som helst. Det sista han gjorde var hela sin repertoar med tricks innan han somnade fridfullt i min famn. Det blev både gråa hår och skratt genom åren. Han kunde hitta på bus i alla situationer och jag har många härliga minnen från hans upptåg. Brukade säga att det var 1000 hyss per prick på hans nos. Något han även delat med sig av till sina barn. Han har så många fina barn och barnbarn med fina familjer jag fått lära känna. Viktigast av allt så var han den mest älskade och trognaste familjemedlem som avgudade sina småmattar från första stund. Han har varit en del av hela deras liv. Alltid varit deras lekkamrat både under fotbollsmatcher där han stod i mål och under mysiga lässtunder. Tack för alla fina år min vän! Är så tacksam över att jag fick vara din matte