söndag 7 augusti 2016

Tollarspecialen 2016

I år blev det bara en dag på Specialen innan jag fick åka hem igen. Lycka startade på arbetsprovet (tollarspecialens variant av WT med i princip samma upplägg men lite regeländringar). Lycka arbetade jättefint men vid en station så nollade vi tyvärr. Det var ett linjetag där öppenklasshundarna skulle passera förbi nybörjarklassens dummies som låg ute. Lycka kom ut fint i området och fick tyvärr inte upp vittringen utan ringade och fick vittring på nybörjarklassens dummies och plockade en där. Det var väldigt tråkigt när man fick höra att flera startande hade fått instruktion om att de låg där och det dfick inte jag. Hade jag vetat hade jag sett till att hon inte kom nära där. Fast jag får ju ta åt mig att jag lät henne flyta iväg från början för det är hon faktiskt för duktig för.

Trots en nollad station med avdrag på 20 p så fick hon ihop 72 poäng (av totalt 100 p) på övriga stationer. Så hon hade inte behövt många poäng för att hamna på en pallplats. Surt sa räven men så små är marginalerna. Hon hamnade på 9:onde plats i öppenklassen och vann en dummie.

Fantastastiskt roligt var att träffa så många goa tollarvänner och se så många fina prestationer och imponerande ekipage. Extra roligt är det alltid att träffa Reals fina barn och barnbarn och Novas fina barn.