söndag 16 november 2014

Lydnadsträning

Ännu en helg går mot sitt slut. Vi har haft en lugn och skön helg där vi myst med familjen och pysslat om våra djur. Igår blev det ett konditionspass med Moneypenny och idag en härlig uteritt med Lycka galopperade vid sidan och i trevligt sällskap av Catarina och Nisse. Efter uteritten blev det ett dressyrpass med trevliga Nixe. På eftermiddagen kom min familj hit och firade min födelsedag i för väg. Jag blev ordentligt firad av mina underbara syskonbarn som överöste mig med fina presenter. Efter en skön kvällsrunda med hundarna blev det lydnadsträning i köket. Hundarna fick träna på vittringen. Vilja fick träna på att hålla kvar också. 

Hundarna har haft lite tävlingsvila nu i höst efter alla tävlingar, men nu är vi igång med den strukturerade träningen igen. Planen är att Lycka ska starta i lydnadsklass två nu i vinter. 


Lycka och Vilja