lördag 28 juni 2014

Lokal hopptävling i Essunga

Idag har vi varit på hopptävling i Essunga med Moneypenny. I A+A0 95 cm så gick vi felfritt och placerade oss på 3:e plats och i A0+A0 100 cm fick vi ett förargligt nedslag i kombinationen.  Jag är supernöjd över min fantastiska tjej. Hon är så rolig att arbeta med. Vi tog det lite extra lugnt och försiktigt då banan var väldigt hal på kortsidorna.  Två hästar gick omkull pga underlaget.  Ösregnade gjorde det hela dagen. Lite tak över huvudet fick vi under klasserna då tävlingen flyttades från gräsplanen in i ridhuset pga vädret. Lovisa och Agnes hittade en liten ponny de blev förälskade i. Lovisa ställde om båset bredvid Moneypenny i transporten så att vi kunde ta med den hem. Turligt för föräldrarna så var den inte till salu;-)
Nu blir det en lugn eftermiddag med lite fixande hemma, hundträning och sedan förberedelser inför morgondagens rallytävling med Real. Jag bryr mig aldrig om väder när jag tävlar men liiite mindre regn vore önskvärt.
Vilken rolig tävlingshelg. Jag är så tacksam över mina fina och duktiga djur som alltid gör sitt bästa på tävlings banan!