tisdag 24 juni 2014

Derby

Igår somnade vår älskade Derby in 13.5 år gammal. Derby kom in i mitt liv när han var 4 år och jag är så tacksam Katrin att jag fick äran att ta hand om er älskade Derby. Derby var hunden som tog mig ut på agilitybanorna. Han var snabb som blixten och kunde inte komma iväg fort nog. Vi klättrade snabbt uppåt i klasserna och tävlade i klass 3 när han gick i tävlingspension. Han var så het på tävlingsbanan att man fick köra slut honom innan start. Jag kommer ihåg ett tillfälle då jag fick snöra på mig skorna mellan två klasser och springa med honom i en timme före nästa start. Derby var snäll och vänlig mot alla han mötte. Bättre vän till våra barn och förebild för våra valpar har man inte kunnat ha. Han älskade valpar. Den enda gång han lämnade tävlingsbanan var när en tävlingskompis satt precis efter en lång raksträcka med sin lilla papilonvalp i famnen, då var han tvungen att springa dit och pussa lite innan han sprang vidare. Derby var inte så mycket för att bada om inte någon kastade något till honom, men han älskade att stå och fiska upp stenar från botten och släppa i igen. Han hade många charmiga små egenheter för sig och han lämnar ett stort tomrum i mitt hjärta. Jag är så glad att jag har fått ha honom i mitt liv så länge, för han har lyckats lura döden många gånger. Tack för allt min fina Derby, jag saknar dig så!

Honeycreek´s Derby 20010219-20140623