söndag 4 maj 2014

Långritt och jaktträning

Vi har haft en underbar ledighet på många vis och vi har varit hemma, tagit det lugnt, pysslat och tränat djuren. Tyvärr så blev Lovisa och Agnes sjuka så min efterlängtade långritt i Kungsbacka med vännen Katrin blev tyvärr flyttad. Men jag har fått till en härlig långritt på hemma plan. Vi var ute i 2.5 tim och det blev över 16 km. Lycka som var med somnade gott när vi kom hem. Hundarna har tränats i jakt idag. Vissa delar gick bra och andra sämre.

Nova

Lycka

Lycka

En trut på fyra ben...


Vi har även byggt en rastgård till vårt lilla nytillskott Belle, en liten kanin på 12v. Hon började med att rymma så vi får allt ta och förstärka upp lite... Vår kanin Robin har tyvärr dött, så nu efter några månader så fick en ny liten kanin flytta in. Hon är helskön, väldigt framåt och modig. 


Välkommen lilla Belle!

Det har även blivit en hoppträning med Moneypenny. Det gick kanonbra. Hon är helt fantastiskt rolig att hoppa. I helgen är det dags för tävling igen. Tollingprov på lördag och hästhoppning på söndag. Det blir en intensiv men rolig helg, hoppas jag...:D

Avslutningsvis så vill jag återigen ge de varmaste gratulationer till min lillabror Peter och hans Ida som gifte sig igår. Tack för ett fint bröllop! Det var samtidigt dop för deras Tindra och Wilmer och jag fick äran att vara fadder. Tack för det fina förtroendet. Jag är så stolt!