måndag 14 april 2014

Årets första WT

Äntligen är årets säsong igång! :)

I helgen började WT cupen för SSRK västra med en tävling på fina Susegården i Halmstad. Det är 3:e året vi åker dit och jag måste säga att det är en av mina absoluta favorittävlingar. Alltid välordnat, fina miljöer och alltid med en känsla av god gemenskap.

Linda startade Nova först i NKL medan jag och tjejerna utforskade den fina gården.

Min uppladdning hade väl lämnat lite att önska med mycket resor, löp och sena kvällar med jobb. Men vi tog dagen som "skarp" träning :).
Charma var som alltid laddad men med ett fint fokus så på första stationen en dubbelmarkering så spikade hon den första men kom lite högt på den andra och fick kämpa lite för att få in den. 15 poäng blev det iaf och det kändes som en ok start.
Andra stationen var en dirigering efter skott. denna löste Charma kalas bra och dummyn kom in utan minsta bekymmer. Här fick vi 20poäng vilket i sig känns som en seger då vi kämpat så mycket med våra dirigeringar.
Vid tredje stationen så väntade ett skott under transport framåt och sen en enkel markering kastad bakom en gran innan man fick ta ett linjetag snett åt höger. Här kom markeringen in utan problem men vi fick kämpa lite på dirigeringen men in kom den tillslut och ytterligare 13 poäng.
Fjärde stationen var en lång enkelmarkering kastad i högt ris. Denna gick hämtade in utan problem men hon tappade lite fart på tillbakavägen och tappade där 2 poäng så totalt 18.
Sista stationen var en dubbel markering igen fast den här gången på linje. Här gick min svarta prinsessa inte att känna igen längre.. Hon gick så långsamt nästan promenerade ut. Tittade tillbaka på mig för lite hjälp innan hon fortsatte. Vet faktiskt inte vad som hände här ... den enda förklaring är att hon blev trött. 13 poäng lyckades hon iaf skrapa ihop .

Totalt blev det 79 poäng (godkänt resultat ) och en 10:e plats av 25 deltagare. En jättefin start på den här säsongen. :)
Charma i aktion!


 
 Slutligen vill jag passa på att gratulera Cutie (Charmas syster) som tagit ett första pris i NKL B prov i helgen !! Suveränt syrran!!