tisdag 12 februari 2013

Lata lovdagar

Tillsammans med tjejerna och vovvarna njuter jag av lediga, lata lovdagar. Vi passar på att busa i snön, åker skridskor och idag åkte Lovisa skidor samtidigt som jag sprang jämte och drog Agnes i pulkan. Puh, de vet hur mamma ska motioneras:) Det är vansinnigt gott att gå och skrota på morgonen utan att ha bråttom iväg. Tjejerna busar hela dagarna. Igår lekte Lovisa och Agnes hund. Lovisa klappar sin hund och säger "bra, nu har du tagit två championat. Vila dig nu så tar vi ett till i morgon" Två hundtokiga tjejer med siktet klart:) Jag kan tillägga att när jag frågade vilka championat det var så sa hon jakt och lydnad:)


Hundarna tränas förstås också. Lycka fick ett jaktpass idag. Vi körde stadga träning, linjetag i olika längd (hon har ett underbart tryck ut, påminner väldigt mycket om sin pappa där), samt dirigeringsträning. Snön yrde om henne. Hon har ett otroligt angenämnt sätt. Otroligt lugn och cool i livet och med ett härligt arbetstryck. Väldigt rolig att arbeta med. Vi har även kört några kökspass. Nova fick träna vidare på fjärren. Jag tränar in treans fjärr direkt så har vi den klar istället för att få lägga till en del när vi går upp ur tvåan. Idag fokuserade vi på sitt till stå. Lycka fick även träna på apporten samt lite ingångar.

Jag har även börjat skriva på min magisteruppsats och i morgon är det dags för handledning. Så nu är arbetet igång.

 Det finns många fördelar med att bo med barn. De älskar att leka, myser gärna i soffan (där vi inte får vara), tappar mat och har roliga leksaker som man får låna.