söndag 20 januari 2013

Unleash your inner warrior

Så är det söndag igen. Helgerna går precis som veckorna i en rasande fart. Vi har haft en riktigt lugn och skön dag. Myst hemma och åkt pulka i trädgården. Det är gott att ha riktiga skrotardagar med familjen. Nu på kvällen körde jag veckans långpass. I vanliga fall föredrar jag MTB eller löpning, men eftersom det är dags för Vasaloppsspinning (ca 4.5 tim) om några veckor så fick det bli tre pass i rad på gymmet istället. Känner mig riktigt belåten nu. Körde först spinning, sedan ett styrkepass för att avsluta med body combat. Jag har kört body combat en gång förut för en herrans massa år sedan och jag var inte övertygad då och inte heller nu. Det är helt enkelt inte min grej. Jag är väldigt vig men fruktansvärt orörlig. Märkligt att man kan vara det samtidigt:) All den där koreografin... ge mig en boll att stå och sparra på det fixar jag men allt detta skuttande i olika stegkombinationer. Jösses vad jag känner mig klumpig! Fast sparka högt det klarar jag. Nåväl det blir nog ingen fortsatt BC karriär, men nu vet jag iallafall hur jag kicksparkar ner ev förrövare. Wooha, och en liten roundhouse kick;D

Linda på Segerlyckans kennel kör stenhårt. Eller det är ju inte jag förstås, men det såg nog ut ungefär så här, eller inte...:D
Nu på kvällen har jag kört ett träningspass i köket med tjejerna. Jag lyfte upp träningsmattan från källaren och körde lite lydnad. Gott att kunna köra lite inne när det är mörkt och kallt ute. Lycka fick träna på apporten och hakan i backen och Nova fick träna på fjärren och läggandet ner till hakan i backen. Sedan tyckte jag så synd om Charma som inte fick någon träning så jag beslöt mig för att vara snäll mot Sven och träna in ett moment åt honom. Valde hakan i backen och hon kopplade blixtfort. Fantastisk tränare eller fantastisk hund;) Hoppas Sven blir glad när han kommer hem. Han är ute på långpromenad med Real och grannen med vovve.

Duktiga Charma. Så otroligt lättlärd. Alltid en fröjd att arbeta med. Även om hon är svart:D
Lycka

Nova
I torsdags fick jag godkänt på min rapport. Det känns kanonbra. På torsdag är det terminstart igen på högskolan och nu är det dags för magistern. Otroligt roligt och inspirerande även om det kommer bli en tuff vår. Men jag är fylld av energi så det är bara att köra på!