söndag 16 december 2012

Summering av tävlingssäsongen

Ännu en helg är förbi och redan tredje advent (jag var tvungen att snegla in i köket på adventljusstaken för att bekräfta att det verkligen är så...) Det har varit en lugn och skön helg med umgänge med goa vänner, vi har varit barnvakt, hundarna har fystränats och vi har åkt skridskor och pulka i massor, efter två pass på gymmet (visst har jag varit väldigt effektiv;) så sitter jag nu och pluggar och tittar på Ernst som julpysslar.

Hundarna har varit ute på löparrundor i snön. Så otroligt tungt i blötsnön och backarna. Fast det är inte utan att man känner sig lite extra flitig efter ett pass i riktigt busväder. På vägen hem blåste det så att jag ett tag var osäker på om jag faktiskt rörde mig framåt.

Det blev ingen tävling förra helgen heller. Vid en närmare granskning av startlista och PM visade det sig att jag bara var reserv. Det var väl en faslig tur att jag upptäckte detta och inte hann åka. Tråkigt eftersom vi bara saknade ett resultat för att bli uppflyttade till avancerad klass. Men det tar vi nästa säsong. Detta innebär att tävlingssäsongen är över för i år. Det har varit ett intensivt tävlingsår och en hel del fina resultat har det blivit.

Real - Uppflyttad till lydnadsklass 2 med klassvinst
          Uppflyttad till fortsättningsklass Rallylydnad
          Två kvalificerande resultat i fortsättningsklass Rallylydnad.
          BIR, CERT & Cacib på utställning

Nova - Uppflyttad till lydnadsklass 2 med klassvinst
            BIM & CERT på utställning

Charma - B prov med 1 pris



Nu blir det till att sätta sig och planera upp det nya tävlingsåret. Debut för Lycka och fortsatt tävlande för de andra.