måndag 17 september 2012

Fågelträning

Sven var iväg på duvjakt i helgen och tollarna fick jaktträning med fågel både lördag och söndag. På lördagen körde jag linjetag med Real, Nova och Lycka. Igår blev det ett sök med sex fåglar. Nova dirigerade jag till söket. Jag började med att skicka henne på ett linjetag. Jag blåste sedan stopp och dirigerade henne sedan åt vänster in på söket. Det gjorde hon kalas snyggt. Nova var lite kräsen med några av fåglarna. Det är inte likt henne och jag var lite fundersam innan jag kom på att hon är skendräktig...

Nova 2 år


En koncentrerad Lycka 

Lycka 1 år 



 Idag hann jag köra Nova, Real och Lycka var sitt litet pass i trädgården. Det är fördelen med lydnad och rally, att det går att köra var som helst. Nova och Lycka körde lydnad och Real fick ett rallypass.