torsdag 30 augusti 2012

Torsdags lyx!

Kvällen har spenderats på lydnadsplanen med Nova, Real och Lycka. En varm och skön kväll och jag bara njöt av att få träna mina underbara rödrävar. Det är så otroligt roligt att träna hund! Lycka körde jag lek och kontaktövningar med och sedan introducerade jag ställandet för henne. Den lilla tjejen är nästan läskigt snabblärd:) Nova gick inte särskilt bra idag, men hon gjorde fina lägganden. Hon hade fin kontakt i övningarna, men var bitvis ovanligt slarvig. Real var laddad till tusen och så lycklig. Han tyckte att passet var på tok för kort, knappt en uppvärmning... Fast han var laddad så var han ändå samlad och koncentrerad. Vi har vilat lite från rallyn och lydnaden och jobbat i skogen det sista och det märktes på lite slarviga positioner. Men vilken härlig attityd och kontakt den grabben har!

Nu blir det en kopp te, lite mörk choklad och senaste numret av Tollaren där för övrigt min stilige grabb är med under Tollare på hugget med BIR bild och uppflyttningarna i lydnad och rally:).

Min fina kille!