fredag 8 juni 2012

Lydnadsträning

Idag har jag och Maria tränat lydnad med Zonic, Nova och Real. Jag började med Nova. Vi fortsatte med minimalt med godis och maximalt med lek och kamp. Nova blir så triggad av godis så det passar bara i vissa delar av träningen, annars blir hon så het på godiset att hon glömmer vad hon gör. Vi körde fotposition, ingångar, raksträcka i fritt följ och lägganden. Real fick ett litet pass med svängar och sedan fjärren. I fjärren använder jag kamp som belöning och han blir så taggad. Det blev sedan en kort promenad hem.

Annars så har vi fystränat. Jag passade på att slå tre flugor i en smäll häromdagen. Lovisa cyklade med när jag sprang och Nova och Real fick springa med. Vi var nog ute en halvtimme ungefär. Lovisa älskar att cykla. Hon har blivit mycket säkrare, men det är fortfarande till att springa med och hålla i stången även om det går att släppa ibland. 

Mina söta tjejer Nova 20 mån och Lycka 9 mån.
//Linda