söndag 6 maj 2012

Så ska en slipsten dras...

Började morgonen med 800 m viltspår med en liggtid på 17 timmar. Jag hade börjat spåret längs vägen för att sedan vinkla ut över asfalten, genom risig, risig terräng med stora klippblock och sedan över två vattendrag och vidare genom skogen i något enklare terräng än den första delen. Ja, och för att utvädera då. Real bevisade att han är en champion och gjorde det helt klockrent. Jag fick rysningar när vi gick. Han är så duktig. Detta var årets första spår och det märktes inte det minsta.

Real med klöven i cigarrgrepp;)

Sedan måste jag berätta om Storsessans helg. I vanliga fall brukar jag medvetet inte skriva så mycket om barnens äventyr, men vi har en sådan lycklig tjej här hemma. Helgen har bjudit på Skogsknytteavslutning så nu är Lovisa officiellt en Skogsmulletjej och hon ser väldigt mycket framemot hösten då hon får träffa Skogsmulle! Det har även varit uppträdande med Kyrkansbarntimmar i kyrkan och då fick Lovisa även sin Barnens bibel. En mycket stolt tjej kan jag lova! Avslutningen blev sedan att Lovisa äntligen fick parkera sin springcykel, för att istället åka till stan och köpa en stortjejscykel med cykelkorg och allt;) Självklart blev det en premiärtur, hon tog med oss på utflykt till skolan och cyklade sedan hela vägen hem (ca 4.5 km). Hela vägen kom det små "jag är så glad". Det värmer en mammas hjärta.

Lovisa 4.5 år på första riktiga cykelturen.
Agnes 23 månader med skrapsår på läppen
Charma 2 år
Lycka 8 mån. Nog syns det att det är Reals dotter:)

Nu blir det lite god mat och sedan ett ordentligt pass på min mountainbike. Sedan gissar jag att jag somnar gott ikväll:)