onsdag 4 april 2012

Nu kör vi!

Idag har det varit tävlingsträning på Borås Bk och jag "startade" med Nova. Det var väldigt bra att få en avstämning och jag kan konstatera att vi är på rätt väg. Nu är det bara att arbeta på och så ska vi nog kunna starta i sommar. Nu kör vi!:)

Vi körde först en platsliggning med alla hundar. Nova låg väldigt fint, men glömde av hakan i backen så det är jag ju inte nöjd med förstås. Sedan arbetade vi med linförighet, hon håller fokus hela tiden och har bra kontakt. Inkallning är inga problem. Sätter sig lite snett i ingångarna likaså med hopp över hinder. Apporten är klar. Det var roligt att se att hon var så fokuserad och hon var inte alls störd över att det var en massa hundar som arbetade runt omkring eller att någon kommenderade. Jättefint fokus helt enkelt. Hon är underbar min lilla tjej!

Efter träningen fikade vi i klubbstuga och det behövdes. Fy tusan vad kallt det blev på slutet. Var lite för optimistisk i mitt val av kläder.