torsdag 26 april 2012

Lydnad och löpning

Igår var det besök på Södra Älvsborgs kennelklubb för min del. Först ett lydnadspass med Nova och sedan gick jag och Fredde och fikade med goaste gänget på uppfödarutbildningen. Det var väldigt kul att ses igen! Med Nova tränade jag fritt följ. Jag är väldigt nöjd med hennes kontakt. Läggandet, jag backade och kommenderade, gick även framåt och då fick jag lägga till ett dubbelkommando. Inkallningen belönade jag att hon snabbt kom till mig genom att längs vänster sida kasta iväg bollen. Vi tränade även stadga i den positionen. Ställandet tränades i tre olika steg, ett att hon stannade, två att stå stilla och tre att jag ställde mig i fotposition samtidigt som hon fortfarande stod kvar. Lite hopp blev det också som avslutning.

En gammal bild från arkivet på Måns och Lycka.

 Dagens pass har bara rört matte. En härlig löparrunda i skymningen. Det blev tuffa intervaller och väl hemma lite styrketräning. Hundarna hade varit med husse när han gick det spår han ansvarar för på brukstävlingen nästa vecka så de fick stanna hemma. Sven har för övrigt klarat teoridelen för jägarlicensen, bara skjutprovet kvar. Grattis!

//Linda