torsdag 8 mars 2012

Det härliga med våren

I morse när vi vaknade var det plötsligt vinter igen och det är ju det härliga med att ha fyra årstider, den ständiga variationen och plötsliga förändringarna. Helt underbart tycker jag. I piskande snövindar blev det lite foton på den röda delen av gänget och det är ju fyra femtedelar det...:) Charma är med husse på jobbet och jag är hemma och vabbar. Flickorna har åkt på den jobbiga vinterplågan, hosta och feber. Agnes förra veckan och Lovisa denna, stackarna. Men idag tycker jag att det verkar som det vänder, men vi ropar inte hej ännu.



Wildbird Tova Tornado, "Lycka" 6 mån

Papa Real med dottern Lycka

Från v: Lycka, Nova, Derby & Real
Lycka
 Jag har också blivit förkyld, så det har varit lugna kvällar här hemma. I tisdags var jag på högskolan, det är så intressant och jag längtar verkligen efter att få sätta igång med min magisteruppsats. Men det är först nästa vår. Med hundarna har det mest blivit köksträning. Nova har jag lärt in pallen på, så nu har hon förstått att hon ska upp med frambenen och stå där. Hon har också fått lite träning med metallapporten, samt träning på avlämningarna i jakten.

På tävlingsschemat står rally för Real under våren, Nova ska starta anlagsklass i viltspår. Sedan blir det säkert lite utställningar för gänget.