onsdag 18 januari 2012

Ridhusträning

I måndags var det dags för ridhusträning igen. Nova och Real fick dela på passet och båda fick träna lydnad. Nova fick köra lite lekövningar relaterat till lydnadsmomenten och Real fick detalj och finslip på schemat. Vi tränade bland annat på att sätta sig ner från ståendet. Detta blir ibland lite snett och med ett kritiskt öga på min belöningsplacering så har vi boven där. Men nu blir det ändring på det:)

Efter träningen var det dags för mitt konditions och styrkepass på gruppträningen i Fristad. Ett nytt program för terminen och jag har go träningsvärk just nu... Tur att vännen Alexandra inte hade hunnit gå till passet eftersom jag fick tvärbromsa utanför henne och låna skor och strumpor vilket jag glömt hemma. Det hade just varit en syn med träningskläder, raggsockor och kängor...