söndag 20 november 2011

Träningsträff

Idag har vi haft en träningsträff. Vi fick reda på att det var träning på Bredareds skytteklubb så vi ändrade snabbt planerna och körde jakt och spår jämte skytteklubben för att få mycket skotträning under tiden vi körde. Nova och Charma fick köra jakt och Real fick ett personspår. Lilla Lycka var med och busade.

Nova körde jag utan störning från de andra hundarna. Vi har börjat så smått med dirigeringar. Så det körde vi. Jag satte Nova i mitten av en linje med en dummie i varsin ände med varierande avstånd. Jag skickade henne omväxlande åt höger och vänster och mötte upp på linjen. Vi tränade även avlämningar genom att hon höll i munnen och lämnade i min hand. Som avslutning körde vi jaktfot och stadga samt ett litet närsök. Närsöket skickade jag henne ca en meter ifrån fast med utkommando. Hon satt alltså och tittade på mig och sedan skickade jag henne på ut. På vägen tillbaka till de andra körde vi inkallningar med stoppsignal.

Real fick gå ett kortare personspår på ca 200 meter med två apporter och ett slut. Det var katastrof. Han var på tok för het och plöjde fram i spåret som om han hade en galen mördare efter sig. Och efter att blivit släpad av Real en stund så kände jag mig som en...

Lycka busade och röjde runt i skogen. Hon är så trygg och framåt. Att det sköt i bakgrunden bekom henne inte det minsta.  Hon hittade dessutom en massa dummies i jaktväskan som hon bar runt på:)

Lycka 9 v


Lycka bär en dummie.



Finaste Charma 22 mån.