torsdag 13 oktober 2011

Kurs, kurs, kurs

Här i Bredared lyser flitens lampa och temat är kurser och utbildning av olika slag. I måndags utförde jag mina intervjuer till min rapport och sedan var det medlemsmöte på klubben. Igår tränade jag Real och Nova på Södra Älvsborgs kennelklubb innan Uppfödarutbildningen. Real fick arbeta med lydnad och rally. Han gick suveränt bra. Nova tränade lydnad med kontakt och lek som fokus. Hon var lite splittrad i början, men kom snabbt in i rätt fokus. Nova fick vara med på uppfödarutbildningen och hon charmar alla med sitt goa sätt min lilla fröken. På uppfödarutbildningen avhandlar vi just nu valpningen.

Idag har jag hunnit med ett besök på högskolan för handledning i mitt rapportskrivande för att därefter i fullfart förflytta mig till klubben för kurs. Tjejerna fick plocka upp sin pappa på jobbet för att sedan åka buss med honom hem, det är vardagsäventyr det! Rallykursen är en rolig kurs och ett härligt gäng, så det blir mycket glada skratt. Nu har vi snart gått igenom alla skyltar och det är ju kalas då det snart är tävlingsdags:) Vi fick även se den berömda agilityillern som sprang omkring jämte planen och agerade störning. Real tycker att rallylydnad är jätteroligt och han är ljuvlig att arbeta med som vanligt!

När jag kom hem hade vår goe vän Fredrik varit här med kanelbullar, så när jag kom in i huset stod en rykande kopp te och väntade på mig tillsammans med en go bulle. Vilka vänner man har:) Tack! Förövrigt så är det rejält kallt ute nu på kvällarna. Burr, vad jag frös. Nu åker långkalsongerna fram.

//Linda