torsdag 20 oktober 2011

En minipaus

Igår var jag på Södra Älvsborgs kennelklubb för uppfödarutbildningen. Vi hade avslutning på valpningsdelen. Det har varit spännande veckor och jag längtar verkligen efter vår första egna kull. Tur att jag fått lite "bonuskullar" genom Real. Nu blir det lite paus i en vecka innan vi kör igång med nästa delkurs som är foder.

Innan kursen passade jag på att träna lite lydnad med Real. Han var underbar att jobba med och hade nog gärna kört några timmar till. Nova fick vara med på träningen och hon passade på att göra som vanligt, stensova i mattes knä med alla tassarna upp i luften. Lilla Nova vet hur man kopplar av:)

Idag ska jag även rapportera in min första rapport i kursen Forsknings- och utvecklingsarbete inom utbildning. Sedan blir det en lugn vecka innan det är dags för examination och opponering. På måndag börjar jag jobba igen så det kanske är tur att jag får vila upp mig lite;) Det är fantastiskt att ha möjligheten att vara hemma länge med sina barn. Nu ska Sven vara hemma med töserna ett tag. Jag hade gärna varit hemma längre om det funnits möjlighet, nu blir det istället jobb och det ska bli väldigt roligt det också, tillbaka till världens bästa jobb och mina underbara arbetskompisar!

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar