tisdag 20 september 2011

Real Clarkes Harbour av Heliomar


Här kommer en två års bild på Reals son Mino. Han är så vacker den lille gutten! Här är han ute på födelsedagstur. Matte och husse hälsar att han är en livsglad hund som är till glädje för alla runt honom. För att se mer bilder på Reals fina valpar så klicka på följande länkar.
Kull 1.
Kull 2
Kull 3

Idag öser regnet ner och tollarna har fått lite teknikträning i köket. Några minuter till träning har man alltid tid med och med lite uppfinningsrikedom går faktiskt det mesta att träna i någon del eller helt och hållet precis där man befinner sig. Nova fick träna på apporten och även börja med targetträning, att trampa på ett lock. Detta är något du kan ha nytta av i många grenar. Mest använder jag targeten i lydnad och agility. Jag började med att belöna (i mitt fall klicka) minsta intresse av locket och hon förstod snabbt vad jag ville. Real fick briljera inför Nova och visa hur tasstargeten ska se ut och sedan fick han träna på sin nostarget. Han är så otroligt lättlärd den hunden. Vi tränade även på de skyltar som vi gick igenom på rallylydnaden och jag har löst min fundering på lydnad/rallylydnad hur jag kombinerar det bäst för att inte börja "slarva" med lydnadstekniken och idag blev det solklart. Jag lägger in lite agilityhandling på vissa delar och "befriar" honom från lydnaden i precisionen. Testade mitt tänk och han tog det direkt! Så nu blir det en kombination av lydnad och agility i rallyhandlingen.

//Linda