fredag 16 september 2011

Rallylydnad


Som instruktör på klubben får man ta ut en kurs på klubben eller en bok som fortbildning när man själv varit instruktör på en kurs. Jag har varit nyfiken på rallylydnad så när tillfället kom så anmälde jag min till en rallylydnadskurs på klubben. Igår var det premiär för mig och det var roligt och intressant. Real arbetade på väldigt duktigt. Min enda fundering var krocken mellan lydnaden och rally. Jag vill ju inte släppa detaljerna som jag finslipat så i lydnaden, även om jag egentligen inte skulle behöva vara så precis i momenten i rallylydnaden. Men genom att ge olika signaler så kommer Real såklart att skilja på de olika grenarna. Jag började även klicka in handtarget igår på kursen och efter tre klick förstod han precis vad jag ville. Han är så lättlärd min underbare grabb!