fredag 5 augusti 2011

Flamingon har satt ner benet


Foten har blivit MYCKET bättre! Så skönt! Har känt mig lite som en flamingo med ena benet upp i luften i ett par dagar. Men nu kan jag till och med gå hyfsat på foten. Fast springa kommer jag inte att kunna göra på ett bra tag tror jag. Därför tog jag tillfället i akt att åka och simma häromdagen. Tänkte att det var lagom belastning för en ledsen fot. Simmade i 30 min, men hua vad tråkigt jag tycker att det är. Visst är det skönt att simma, men det blir ju så långtråkigt att bara simma fram och tillbaka hela tiden. Fick piffa till passet med lite intervaller och annat skoj.:)

Igår blev det ett torsdagspass med gänget. Gänget bestod av Fredde med Strimma och Maiden, Johan med Beliz och Z, Maria och Zonic, Sven och Charma och Lovisa, Agnes, Nova och Real. Så vi blev ett litet gott gäng. Jag hade ont i foten och kunde inte jobba så obehindrat som jag är van vid. Nova fick börja och hon jobbade på hyfsat bra. vi körde ett lite längre pass med hakan i backen med störning. Sedan blev det lite lek- och kontaktövningar. Vi tränade även på att hålla kontakten i fotposition. Det blev även lite lägganden, men det får vi jobba vidare på hemma lite mer innan vi byter miljö.

Reals tur blev det sedan och han var PEST! Real har varit omgiven av höglöpstikar ett tag och igår blev han helt betuttad i en av tikarna som var med. Hon löpte inte ens, men den andra hunden hemma där gör det. Så det ett kanonpass med rejälstörning! Efter en (bra) stund kopplade han på hjärnan och började jobba. Jag tycker att det är kanonbra störning så jag passade på att göra alla platsliggningar jämte eller framför Reals förälskelse. Vilken taskig matte han har;) Han brukar dock aldrig vara sådan som han var igår, men det har väl blivit för mycket med alla tikar i höglöp runt honom och en parning på det. Vi jobbade allafall på med framförallt linförighet och positioner. Det kändes mycket bättre igår.

//Linda