onsdag 27 juli 2011

Utan fokus...


Trots dagens underbara väder får det bli en regnig utställningsbild från Gränna idag. Resultatet för Real blev Excellent. Jag tror aldrig att jag varit med om så mycket regn på en tävlingsdag. Bilden är tagen av Maria på Canagold.

Igår var vi uppe på klubben på förmiddagen och tränade. Jag och Lovisa började med Nova som bl.a. fick träna på "hakan i backen" i ny miljö, det gick bra! Vi körde även olika lek och kontaktövningar. När vi kört en stund fick jag ett samtal som fick mig att fullständigt tappa fokus... trots det tog jag ut Real för att träna. Real var lite splittrad eftersom Charma är i höglöp och hade behövt några minuter på att ladda om för träning. Nu fick han en ofokuserad och tråkig matte i kopplet som gjorde ett värdelöst jobb. Stackars hund! Fredde coachade och hjälpte oss att arbeta med våra högersvängar. Vi var tre vuxna som granskade Reals bakdel för att se hur han gör när han svänger så nu har jag en ny liten träningsplan. Det är väl inte så att det är någon katastrof, men det stör mig alldeles för mycket och känns onödigt att få poängavdrag på det. Så detta ska jag fixa till innan jag blir nöjd.

Idag har Sven börjat arbeta igen. Nu på kvällen gav jag mig ut med Lovisa på en cykeltur runt Bredared. Det blev ett bra och mysigt träningspass med Lovisa i cykelstolen. Insåg sista biten att vi antingen måste plana ut backen upp till huset eller så får jag skaffa mig bättre kondis;) Sedan bytte jag träningskompis och cyklade en lång sväng med Real också. Det blev mycket träning i trav, men även intervaller i livsfarligt högt tempo över stock och sten. Nu borde grabben vara trött iallafall! Efter det tog jag ut Nova i trädgården och körde lite lek övningar, stadga i olika varianter och en inkallningsövning. Det blev även några repetitioner på stå.

//Linda