onsdag 13 juli 2011

Agility fortsättning 2 och tävlingspsykologi


I höst ska jag hålla kurs på Borås Bk. Jag och Sven kör varsin termin och nu är det min tur och jag ser verkligen framemot det! Här nedan följer kursinformationen. Du behöver även vara medlem i Borås Brukshundklubb om du inte redan är det. Det går bra att anmäla sig direkt till min mail. För mer information om övriga kurser gå in på Borås Brukshundklubb.



Agility fortsättning 2 och tävlingspsykologi


En kurs för dig som kommit lite längre i agilityn. Kanske har ni som mål att börja tävla eller så har ni precis kommit ut på tävlingsbanan. Vi kommer att arbeta med mer avancerad handling på svårare hinderkombinationer och hela banor. Vi arbetar individanpassat. Ni kommer att få tips och grundläggande kunskaper inför tävlingsdebuten i teori och praktikpass. Några av teoripassen kommer att innehålla tävlingspsykologi. Där kommer vi att arbeta med bitar som nervositet, koncentration, självförtroende och målsituation för att utveckla dig som hundförare i tävlingssituationen, men även för att utnyttja träningspassen på ett effektivare sätt. Kursen vänder sig till dig som har grundläggande kunskaper i handling eller de som genomgått fortsättningskurs 1 i agility.

Antal tillfällen: 6
Max antal deltagare: 6
Kursdatum:Fre 26/8 kl. 17.30, lör 3/9 kl. 10.00, sön 4/9 kl. 10.00, sön 18/9 kl. 10.00, fre 23/9 kl. 17.30, lör 8/10 kl. 10.00
Instruktör:Linda Rogberg
Pris: 600 kr
Anmälan: linda.rogberg@gmail.com