måndag 20 juni 2011

Spökdags!


Igår var jag och Maria i Gränna med Real och Zonic på utställning. Det regnade hela tiden, inte ens en minuts uppehåll på hela dagen. Men mig passade det utmärkt eftersom Real fortfarande är lite för urfälld så gjorde lite regn att pälsen gav ett tjockare intryck. Båda pojkarna skötte sig utmärkt i ringen och de plockade båda med sig varsitt Excellent i öppenklassen. Zonic blev dessutom 4:e placerad i konkurrensen! Nu skulle jag lagt ut kritiken, men har precis kommit hem och kritiklappen är kvar i bilen och jag är trött och knotten aggressiva:)

Idag har jag varit på Mentalutbildning och nu är vi klara med 2/3 av kursen och det är verkligen intressant. En utbildning som alla hundägare skulle passa på att gå om tillfälle ges! Idag fick vi agera spöken och när knotten blev för eländiga så blev det teori inne. I höst blir det ytterligare två tillfällen och sedan är jag utbildad mentalfigurant B.

Derby och Real skulle egentligen fått varsitt träningspass på klubben, men klockan blev helt enkelt för mycket. Nova som är på besök fick däremot lite stadgaträning av mig och lite ringträning av Lovisa. Lovisa älskar all typ av hundträning och det är onekeligen ganska charmigt när vi tränar hundutställning och jag får skäll för att domaren (jag) inte pratar med tillräckligt mörk röst;)

//Linda