lördag 21 maj 2011

Utan armar och med snabba ben


Häromdagen var det dags för agilitykurs igen. Det är så lyxigt att få unna sig detta. Min mammalyx. Det är svårt att hinna med de lite längre agilitypassen med två små barn så att ha någon som ställt i ordning en bana med en bra tanke bakom och som sedan granskar minsta lilla detalj, det blir kvalitetsträning kan jag lova!

Det jag ska arbeta vidare med till nästa tillfälle är att arbeta bort mina armar som har en tendens att smyga in där jag absolut inte behöver dem och det gör att jag blir slarvigare på att styra med kroppen. Jag ska även arbeta vidare med vanliga staket, något som Real helt enkelt bara behöver mer träning på! Sedan ska jag ha snabbare fötter och mer flyt i mina framförbyten, ibland blir jag för "stillastående" i mina byten.

Jag hade även med mig en produkt som jag testar för Foderbilen. Så här lyder produktbeskrivningen: ROYAL CANIN ENERGY är ett kompletteringsfoder som passar utmärkt att använda som belöningsgodis när hunden behöver hålla uppe en hög energinivå. Passar utmärkt vid hård träning eller tävling. Innehåller mycket fett och kan också användas till att stimulera aptiten hos din hund. Min kräsne tollarpojk gillar detta godiset skarpt. Jag har även använt det som aptitretare i maten. Det enda jag hade velat ha annorlunda är att bitarna skulle ha varit mjukare då jag under träning helst vill ha mjukt godis som är lätt att dela och som inte sätts i halsen. Därför gillar jag ROYAL CANIN EDUC bättre. Det är ett kompletteringsfoder som passar utmärkt att använda som belöningsgodis. Ett nyttigt kompletteringsfoder med endast 3kcal per bit. Nyttiga bitar med ett väl balanserat tuggmotstånd - kladdar inte heller i fickan.

Nu i helgen är vi tjejer hemma själva för Sven är i väg på tävlingsdebut med vår underbara lilla flatt Charma. Det är lagtävling i WT som gäller och Charma har hittils skött sig strålande. Gissar att det kommer ett litet inlägg om detta! Charma är förövrigt en alldeles underbar liten tik, rolig att arbeta med och helt okomplicerad på alla sätt. Väldigt mjuk och följsam med en stor arbetsglädje, alltid med 100 % koncentration och ett härligt tempo och engagemang i arbete.

// Linda